Friday, August 1, 2008

Sedih

Mana datang nya sayang..........
Ramai yang kan kata............
Dari mata turun ke hati...............

Tidak pula hal nya pada ku...........
Aku menyayangi seseorang tanpa melihat wajah nya....
Pelikan tapi itu lah kenyataan............
Di sini lah bermulanya detik manis itu.......
Tak pernah aku kenali siapa diri nya............
Tak pernah aku tatapi wajah nya...................
Tapi hati ini berbunga dengan rasa sayang........
Sayang pada seseorang yang tak pernah pun aku jumpa......

Bersembang mengenai apa saja........
Tak kira topic.......
Kekadang tu ada jugak topic2 yang "mengarut" yang kami bincangkan.....
Tapi kami rasa selesa.......
Banyak rahsia mengenai kami yang kami kongsi.......
Dari yang biasa2 hingga yang peribadi........
Aku tak rasa janggal waktu meluahkan masalah dengan nya........
Dan dia tahu bila aku sedih atau merajuk.......
Dia selalu kata.......My Six sense say so.................

Demi allah.. sekiranya kalau kami di tentukan bertemu dan dia tak hebat yang aku bayangkan.........
Tak akan aku tinggal kan...kerana bagi ku rupa ada lah no2 dalam hal perasaan..........
Aku tertarik bukan kerana rupanya atau harta nya.................
Tetapi keupayaan nya untuk membuat aku ceria...........
Ada saja gurau senda nya..............
Peribadinya yang amat simple dan suka berterus terang...................

Tapi apa kan daya............
Ku sangka kan panas hingga ke petang ............
Rupa nya hujan di tengahari......

Tak sempat kami bertemu...........
Perhubungan itu sudah luput di telan ombak................
Aku sendiri lari mengubati hati yang sedih ini...............
Tapi aku sudah ada pengalaman...........
Aku lupa kan dia secepat yang mungkin.......
Ku pujuk hati ini supaya jangan bersedih................

Setakat ini aku masih boleh bertahan ........
Aku masih dapat memujuk hati ini supaya jangan bersedih.......
Tapi entah lah esok........

Aku hanya berserah pada yang esa
Pada nya....aku doa kan semoga dia dapat apa yang dia cari........
Semoga berbahagia hendak nya................

No comments: