Friday, August 1, 2008

Catatan Pagi Ini

Assalamualaikum warahmatullahi taala wabarakatuh

Hari ini, ingin ku melangkah dengan penuh bersemangat dan cekal. Hari ini, ingin ku teruskan hidup dengan penuh cita-cita dan berambisi teguh. InsyaAllah, semoga perjalanan ku dalam reda dan lindunganmu Ilahi. Hari ini aku masuk lagi ke web menjenguk sekejap namun tiada apa yang menarik di sana. Lalu aku keluar melakukan keje-keje ku yang biasa.


Semalam aku terpaksa mendedahkan aku siapa, aku terpaksa memberitahu kedudukan ku di mana. Dan aku memberitahu diriku sebenar kepada orang lain, org cam mane aku sebenarnya. Aku tidak mahu lagi berselindung di sebalik permainan ini. Aku ingin berubah menjadi orang yang tak punya hati dan perasaan. Kembali menjadi manusia yang seperti asalnya mahukan kedamaian dan ketenangan.


Aku harap hari ini aku punyai banyak benda yang ku buat berjaya. Namun yang Allah, boleh kah aku melakukannya. Semoga aku dapat melalui semua ini. Inilah ujian terhadap hambaMu ini. Selama ini yang telah lalai dari tanggungjawapnya.


Namun kan ku dengar bibit kata senikata lagu ini selalu...

Ungu - Sesungguhnya
saat dunia berhenti berputar
saat manusia tak sanggup lagi berharap
ketika mentari tak sanggup lagi bernjanji
menyinari dunia yang tak kau singgahi mampukah kau untuk berbagi
tanpa hasrat ingin diberi
dihadapannya, dihadapanmu ya Allah sesungguhnya manusia
takkan bisa menkmati surga
tanpa ikhlas di hatinya
sesungguhnya manusia
takkan bisa menyentuh nikmatnya
tanpa tulus di hatinya Ya Allah ... Ampuni segala dosa-dosa ku..

No comments: