Wednesday, September 3, 2008

Angan-angan Yang Mungkin Tidak Kesampaian

Assalamualaikum

Semua orang inginkan sesuatu. Mat Jenin ada angan-angan, Pak Pandir begitu juga, si Luncai pun sama. Malah aku pun tidak terlepas. Aku punya angan-angan. Angan-angan yang aku sendiri tak mampu nak luahkan di sini. Angan-angan yang tak mampu ku penuhi.

Adakah betul kita berangan-angankan sesuatu yang tak mungkin kita capai.. Sebagai contoh bercinta dengan isteri orang lain. Wal hal kita tau, tak mungkin kita akan mendapatkannya, apatah lagi dia adalah isteri orang. Kalau nak gak, kenelah berhadapan dengan suami orang tu, dan minta dia ceraikan. Tapi nak ke suami dia ceraikannya. Ish ish.. biol leh mamat ini. So.. nak ke mana kita sebenarnya dengan angan-angan ini.. Kita tau angan-angan adalah harapan. Tapi kan.. kalau berangan sesuatu yang tak mungkin.. mana ada harapan disitu.

Tapi itulah cinta namanya, cinta tidak pernah mengenal batas-batas tertentu. Yang dia tahu, cinta hendak dipenuhi dan dipuaskan. Ianya perlu diselesaikan, kalau tak dipuaskan. kita akan tgk adalah yang jadi robot, tak tau nak wat ape.. tegur pun tak jawap, mandi tak basah, makan tak kenyang, cuma kalau dia berak.. leh lah pulak dia lega.. pelik pelik..

Fikirkanlah..

No comments: